Dienstveleningsdocument van Lydia Waal Verzekeringen!
Inleiding
U bent van plan de zorg voor uw financiële zaken/verzekeringen toe te
vergtrouwen aan ons kantoor. Een goede beslissing. U kunt er zeker van zijn
dat uw financiële belangen bij ons in vertrouwde en deskundige handen zijn.
Ons kantoor
Lydia Waal Verzekeringen biedt u advisering op het gebied van
schadeverzekeringen, levensverzekeringen ( uitvaartkosten,
risicoverzekeringen).
Ons kantoor is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële
Dienstverlening ( KIFID).
Hoe kunt u ons bereiken
Telefonisch op 075-6313069
Per mail: info@lydiawaal.nl
Het adres is: Kalf 228, 1509 BD Zaandam
Registratie/lidmaatschap
Ons kantoor is aangesloten bij diversen organisaties en instanties. Deze
bieden u een waarborg voor deskundige, integere en betrouwbare advisering.
Autoriteit Financiële Dienstverlening
De wet financiële dienstverlening stelt hoge eisen op het gebied van
vakbekwaamheid, integriteit, financiële betrouwbaarheid en transparantie. De
Autoriteit Financiële Markten (AFM) houdt namens de wetgever toezicht op
alle financiële dienstverleners in Nederland. Ons kantoor is geregistreerd
bij de AFM onder nummer 12003678. De AFM houdt een register bij van alle
vergunninghouders. Deze is in te zien via
www.afm.nl .
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Wij doen er alles aan om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Het is
echter nooit helemaal uit te sluiten dat er ergens fouten worden gemaakt. In
eerste instantie proberen wij samen met u tot een oplossing te komen.
Mochten wij daar echter niet in slagen en u vindt dat uw klacht naar uw
inzicht niet afdoende wordt behandeld dan kunt u uw klacht voorleggen aan
het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Ons aansluitnummer bij het
klachteninstituut is: 300001288. Meer informatie over de taak en werkwijze
van het klachteninstituut vindt u via de website:
www.kifid.nl
De producten en diensten die wij aan u bieden:
Schadeverzekeringen:
Ons kantoor kan u prima van dienst zijn op het gebied van bemiddeling en
advisering in schadeverzekeringen. Denk hier bijvoorbeeld aan auto-,
inboedel-, ziektekosten-, aansprakelijkheids- en reisverzekeringen. Wij
bemiddelen in verzekeringsproducten die aansluiten op uw wensen en
mogelijkheden. Uw belangen staan centraal en onze dienstverlening sluit hier
op aan. Wij assisteren u actief bij de schadeafwikkeling. Al onze
activiteiten zijn erop gericht een duurzame relatie met u te onderhouden en
uw belangen optimaal te behartigen.
Levensverzekeringen:
Ons kantoor is bevoegd te adviseren en te bemiddelen op het gebied van
levensverzekeringen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan
overlijdenskostenverzekering.
Onze relatie met verzekeraars
Ons kantoor kan voor u een objectieve analyse maken van bijna alle producten
die er op de markt verkrijgbaar zijn. Uit het brede aanbod in de markt
kiezen wij voor u een passende oplossing waarbij niet het aanbod de
leidraad is maar uw wens. Daarbij kijken wij onder meer naar het
specialisme, waarin de betrokken aanbieder uitblinkt. Dat kan betekenen dat
de verzekeraar in kwestie uitstekende voorwaarden hanteert in relatie tot de
premiestelling. Maar wij betrekken ook andere belangrijke
dienstverleningsaspecten van de verzekeraars in onze keuze.
Wat verwachten wij van u?
Bij alles wat u van ons vraagt, vragen wij u dat u ons correct en volledig
informeert. Wanneer u bepaalde gevraagde gegevens niet of niet juist invult,
kan dit consequenties hebben voor de dekking en dus de eventuele (schade-)
uitkering van de betreffende voorziening.
Ook is het van belang dat u bij een levensverzekering of andere
toekomstvoorziening ervoor zorgt dat eventuele inkomens-, en
gezondheidsgegevens bij ons worden aangeleverd. Uiteraard helpen wij u
hiermee en zullen u zo nodig ven dienst zijn met standaard inventarisatie
formulieren.
Tijdens de looptijd van de verzekering vragen wij u ons te informeren bij
wijzigingen in uw (financiële) huishouding. Het is zelfs noodzakelijk dat u
ons zo snel mogelijk op de hoogte stelt van wijzigingen in uw (
persoonlijke) situatie. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om wijzigingen in uw
gezinssituatie ( geboorte, echtscheiding, overlijden etc.) wijzigingen in uw
inkomenspositie, adreswijziging, verandering of aanvulling van de inboedel,
verbouwing van de woning, andere werksituatie etc.
Hoe worden wij beloond?
Provisie is de inkomstenbron die wij als assurantieadviseur van de
verzekeraars, waarmee wij samenwerken, ontvangen voor onze bemiddeling en
het onderhoud en beheer van uw voorzieningen. Voor elke voorziening die u
via ons afsluit, ontvangen wij provisie. Deze provisie is meestal een
percentage van de premie ( bij schadeverzekeringen), of van het verzekerde
bedrag ( bij levensverzekeringen). Onze provisie is verrekend in de premie
die u als klant betaalt. Door het provisie systeem kunnen wij onze
dienstverlening laag drempelig houden.
De provisie verschillen zowel per aanbieder als per product. Om u een
algemene indruk te geven, hebben wij hieronder voor een aantal financiële
producten, de laagste en hoogste provisie die wij ontvangen weergegeven.
Kapitaalverzekering met een premie van € 50,00 per maand met een duur van 30
jaar:
€ 0,00 tot € 500,00 voor de gehele looptijd.
Risicoverzekering met een premie van € 25,00 per maand met een duur van 20
jaar:
2 x 85% van de jaarpremie = € 510,00 ( over 24 maanden te ontvangen) voor de
gehele looptijd van de verzekering.
Arbeidsongeschiktheidsverzekering van bijv. € 250,00 per maand:
Tussen de 7,5 % en 17,5% van de te betalen premie = € 18,75 tot € 43,75 per
maand.
De bovenstaande bedragen zijn nominale bedragen.
Als u ons inschakelt om te bemiddelen zullen wij u , uiterlijk voor u een
product aanschaft, schriftelijk informeren over het exacte bedrag dat aan
provisies wordt betaald.
Wij berekenen dus geen extra kosten voor onze adviezen. Brengen wij wel
kosten in rekening, dan heeft u hiervoor vooraf toestemming verleend en
hebben wij u vooraf in kennis gesteld van de geschatte kosten. Wij geven u
ook een gedetailleerde berekening van de gemaakte kosten.
Wij kunnen wel bepaalde kosten (door) berekenen zoals bijvoorbeeld
herinnerings of incassokosten als de premie te laat of anders wordt voldaan.
Wettelijke Verplichtingen
Ons kantoor heeft ingevolge de Wet Financieel Toezicht (WFT) een vergunning
van de Autoriteiten Financiële markten (AFM) onder nummer 12003678, voor het
uitoefenen van ons bedrijf. De privacy van uw persoonlijke gegevens is bij
ons gewaarborgd. Wij streven er naar om u goed en zorgvuldig van dienst te
zijn. Desondanks zou er iets fout kunnen gaan, voor die gevallen zijn wij
toereikend verzekerd voor beroepsaansprakelijkheid.
Beëindiging van de relatie
U heeft het recht de relatie met ons kantoor te beëindigen op elk door u te
bepalen tijdstip, bij polissen met een contractduur van 12 maanden kunt u de
polis tussentijds opzeggen met 1 maand opzegtermijn, zonder kosten. Ook
kunnen de polissen op verzoek worden overgevoerd naar een ander kantoor van
uw keuze.
Van onze kant zijn wij ook vrij om de relatie met u te beëindigen.
Welke klachtmogelijkheid heeft u?
Natuurlijk zullen wij er altijd alles aan doen om u tot volle tevredenheid
van dienst te zijn. Het is echter nooit helemaal uit te sluiten dat er
ergens fouten worden gemaakt. In dat geval horen wij dat graag zodat we
samen tot een oplossing kunnen komen. Wanneer u ontevreden bent over onze
dienstverlening en uw klacht wordt naar uw inzicht niet afdoende behandeld,
dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële
Dienstverlening, waarbij ons kantoor is aangesloten. Het Klachteninstituut
zal uw klacht verder in behandeling nemen.
Het adres van het klachteninstituut Financiële Dienstverlening is:
Postbus 93257, 2509 AG Den Haag
Telefoon: 0900 – 3552248, internet: www.kifid.nl
|